Nalog za servis

Nalog za servis je dokument kojim se evidentira narudžba za servis, prati njegovo izvršenje i vrši obračun utrošenih dijelova i rada.

U Nalog za servis upisuju se podaci o predmetu servisa, naručiocu servisa, opisu kvara, serviseru koji obavlja servis te o utrošenim dijelovima i izvršenom radu.

Podaci o rezervnim dijelovima i izvršenim radovima (uslugama) učitavaju se iz dokumenta Roba/usluga (iz grupe Osnovni podaci).
Podaci o naručiocu servisa učitavaju se iz dokumenta Partner (iz grupe Osnovni podaci).
Podaci o serviseru učitavaju se iz dokumenta Serviser.

VRSTA NALOGA
Ovim podatkom se definira da li je riječ o redovnom servisu koji se naplaćuje, garanciji, reklamaciji ili o servisu vlastitih artikala. Ako se za neki predmet servisa istovremeno radi više vrsta poslova (dio garancija, a dio redovni servis), tada je potrebno otvoriti više radnih naloga, svaki za pojedinu vrstu radova.

STANJE ZALIHA
Stanje zaliha uvijek pokazuje trenutno stanje, bez obzira na datum dokumenta. Također, ako naknadno mijenjate prethodno upisan dokument, u polju stanje zaliha uvijek se iskazuje trenutno stanje, čak i u slučaju da je isti artikal već iskazan na dokumentu kojeg mijenjate. Vodite računa o ovome kada mijenjate podatke u već upisanim dokumentima.

UČITAJ IZ DATOTEKE
Pritiskom na gumb 'Učitaj iz datoteke', program će automatski učitati šifre roba i količine koje trebaju biti iskazane na dokumentu. Ova opcija je predviđena za korisnike koji u procesu prodaje koriste ručne bar-code terminale i putem njih unose podatke o artiklima i količinama koje su predmet prodaje. Program će automatski učitati podatke iz datoteke koja mora imati naziv PONUDA.TXT, a čija se struktura slijedeća:

ŠIFRA ROBE (13 mjesta) -- (mora odgovarati šiframa upisanim u programu)
KOLIČINA (11 mjesta ukupno, uključujući i decimalnu točku za podatke koji imaju decimalna mjesta)

Svaki redak u datoteci mora završiti s CR + LF terminatorom

Datoteka se mora nalaziti u root direktoriju diska s kojeg se učitava.

Ovakvu datoteku treba Vam osigurati Vaš dobavljač ručnih terminala.


NAPOMENA ZA KORISNIKE MODULA REZERVACIJE
Kod korisnika koji koriste modul Rezervacija, program će osim provjere stanja zaliha, provjeravati i zauzetost artikala, odnosno, upozoravati će korisnika ako su navedene količine već rezervirane. U tom slučaju, potrebno je kroz funkciju 'F12:Đuro' provjeriti stanje rezerviranih artikala.

STATUS NALOGA
Ovim poljem naloge možete rasvrstati prema njihovom statusu, kako biste si olakšali njihovo grupiranje i pretraživanje. Program momgućuje slijedeće statuse:
- U obradi
- Čeka dijelove
- Čeka preuzimanje
- Preuzet;
- Ostalo
- Storiniran

Status Storniran namijenjen je za one naloge koji su otvoreni, ali nikad realizirani (kupac odustao od servisa). Za takve naloge status treba postaviti na 'Storniran', kako prilikom zaključka godine program ne bi takve naloge prenosio u slijedeću godinu. Naime, prilikom zaključka godine, program prenosi sve nefakturirane redovne naloge, osim naloga koji imaju status 'storniran'.

Dokument Nalog za Servis automatski knjiži:
- robno
- izlaz rezervnih dijelova sa skladišta
- financijsko
- razdužuje konto skladišta
- zadužuje konto troškova servisa

ZAKLJUČAK GODINE
Prilikom zaključka godine, svi redovni nalozi za servis, za koje nisu izdani računi, biti će prenešeni u novu poslovnu godinu ( s novim rednim brojevima, počevši od 1). Pri tome, u tabeli roba/usluga biti će obrisani svi rezervni djelovi, ali će biti ostavljene usluge. Rezervni dijelovi koji su bili upisani na nalog u prethodnoj godini moraju biti obrisani jer su već u prethodnoj godini skinuti sa zaliha, pa bi njihovo ostavljanje (ili ponovno upisivanje u radni nalog u ovoj godini) dovelo do dvostrukog razduživanja skladišta. Zato, nakon zaključka godine, u tabelu roba/usluga ovog radnog naloga smiju se dopisivati samo dodatni rezervni djelovi, koji su izdani ti